Hopp til hovedinnholdet Kontakt oss

Pris

Når du skal innhente pristilbud på oppussing av din bolig er det viktig at du sammenligner tilbud som er sammenlignbare. Du bør også kvalitetssjekke seriøsiteten til firmaet. Ellers blir konkurransebilde skeivt og du som kunde kan få en dyr erfaring.

Pristilbud – sammenlign epler og epler / pærer og pærer

Ofte får man inn pristilbud fra flere aktører når man skal pusse opp. Det kan være smart. Men å sammenligne tilbud fra ulike aktører kan være vanskelig da de setter opp tilbudene og innholdet ulikt. Både i forhold til hva som er inkludert og ikke, men også bruk av produkter og dens kvalitet og garantier.

En befaring hvor entreprenøren får full oversikt over hele prosjektet og alle detaljene må til for å gi et riktig priset tilbud. Dyre valg skal ikke komme som en overraskelse etter oppstart.

De Lilla prøver å få med alle detaljer i tilbudet, så det ikke skal komme uforutsette tilleggskostnader underveis i prosjektet. Vi bruker kvalitetsprodukter tilpasset oppdraget. Vi har gode garantier, på bad 12 års tetthetsgaranti. Dokumentasjon medfølger. Prosjektledelse og oppfølginger er også inkludert i våre tilbud.

De Lillas kontrakt er utarbeidet med utgangspunkt i forbrukerrådet og Norges Byggmesterforbund. Den inneholder fast pris, samt satt startdato og ferdigstillelsesdato.

Prosjektledelse

De lilla inkluderer prosjektledelse i pristilbudet. Prosjektansvarlig håndterer alt fra befaring, tilbud og kontrakt til fakturering og sluttdokumentasjon. Prosjektleder vil være din primærkontakt gjennom selve oppussingen, som vil lede og koordinere arbeidet som utføres. Dette gir deg trygghet for at vi sammen når avtalte mål.

Prosjektlederne har god kompetanse på prosjektledelse. De kontrollerer informasjonsflyten, koordinere de ulike faggruppene og sikrer fremdriften i prosjektet.  De er et viktig bindeledd mellom deg som kunde og de som utfører de ulike oppgavene.

Dersom det skulle skje noe feil, en reklamasjonssak, så prioriterer De Lilla å utbedre dette.

Useriøse aktører

Spesielt innen privatmarkedet er det mange useriøse aktører. De kan hverken faget godt nok eller følger norske lover og regler. De skaper et skeivt konkurransebilde. Det å få utført et oppdrag billigst mulig kan skape store, kostbare problemer for kunden til slutt. Er et tilbud for billig til å være sant, så er det ofte sannheten også.

De Lilla er en solid, seriøs bedrift. Vi har kun faste ansatte, nå nærmere 100 medarbeidere. Vi har ansettelseskontrakter som følger norsk lov, vi har fokus på HMS og et trygt arbeidsmiljø, og vi har gode lønnsbetingelser til alle våre ansatte.

Våre kunder får kontrakt med fast pris og fast tid for gjennomføring.  Vi har gode forsikringer ute på prosjektene. Og skjer det noe på prosjektene rydder vi opp etter oss. Vi er et solid selskap som kommer til å være til stede i mange år fremover.

Ved salg av boligen

Ved salg av boligen må man dokumentere at oppussing er utført av faglærte. Det har i lang tid vært mange rettsaker hvor det har vært avdekket flere mangler ved kjøp og salg av boliger. Det har nå kommet nye og strengere krav som krever at selger må informere kjøper om historikken til boligen, denne kalles Avhendingsloven. Da får kjøper en forståelse for boligens reelle verdi.

Bilde av en glad familie som gir tommelen opp

Referanser

De Lilla pusser opp for over 500 kunder hvert år. Her kan du lese erfaringen til noen av dem.

Badet

Totalrenovering med badet i fokus

I en hektisk hverdag for en familie på fire blir badet både knutepunkt og flaskehals. Derfor ble nettopp badet tillagt stor oppmerksomhet da Kristine og resten av familien på Torshov i Oslo skulle totalrenovere leiligheten sin.

Les mer
Kjøkkenet

Ny bolig med gammel adresse for kjernefamilien på Sofiemyr

Med to gutter på 10 og 14 år som trivdes på skolen og i nærmiljøet hadde Karianne og Petter kun to muligheter da de ønsket seg ny bolig. Finne noe nytt i nærheten eller totalrenovere eksisterende bolig. Valget falt på det siste og De Lilla fikk jobben.

Les mer

Svært fornøyde med kvaliteten på utførelsen og ferdige resultatet

Helen var i dialog med flere, men hun hadde noen spesifikke og litt utenom det vanlige ønsker om løsninger. Det virket som De Lilla var de som best kunne imøtekomme disse ønskene.

Les mer
Se flere referanser

Verdt å lese

Her får du masse gode tips og råd på hva du bør tenke på når du skal pusse opp. I tillegg forteller vi deg litt hva som skjer i De Lilla. God lesning!

15 Lilla år – Slik ble vi størst i Oslo

Les mer Pil til høyre

Pusse opp kjøkkenet? 10 tips du bør lese før du starter

Les mer Pil til høyre

Pusse opp hus eller leilighet? Dette bør du vite om

Les mer Pil til høyre

Hvor mye koster det å pusse opp bad? Faktorene som avgjør

Les mer Pil til høyre
Se flere artikler
Kontakt oss

Kontakt oss

Fyll ut kontaktskjema og vi vil kontakte deg senest innen to virkedager.
For at vi skal kunne gi deg best mulig oppfølging, trenger vi litt mer utfyllende informasjon. Derfor har dette skjemaet flere spørsmål som skal hjelpe oss med å gi deg riktig oppfølging.

E-postadressen vil kun bli brukt til å besvare denne henvendelsen.
Maks 8 siffer, f.eks. 11122333.
Er du tidligere kunde?
Hva ønsker du hjelp til på badet?

Maximum file size: 5MB

Tillatte filtyper er .jpg, .jpeg, .png, .gif, .doc, .docx og .pdf.
Har du valgt kjøkkenleverandør?

Maximum file size: 5MB

Tillatte filtyper er .doc, .docx og .pdf.
Hva ønsker du hjelp til på kjøkkenet?
Hva trenger du hjelp til for å pusse opp inne?

Maximum file size: 5MB

Tillatte filtyper er .doc, .docx og .pdf.
Hva ønsker du totalrenovert?

Maximum file size: 5MB

Tillatte filtyper er .doc, .docx og .pdf.
Hva ønsker du hjelp til å få malt?
Vi deler ikke dine personlige opplysninger med andre. Les mer om hvordan vi behandler personopplysninger.