Hopp til hovedinnholdet

Pusse opp eller flytte?

Kristian hadde bodd i leiligheten sin i over ti år, da han stod over et vanlig dilemma: Pusse opp eller flytte? Med hjelp av De Lilla fikk han et nytt hjem – i samme leilighet.

Kristian er glad i området han bor i, men han trengte en forandring. Da beslutningen om å pusse opp var tatt, innså Kristian at han trengte hjelp fra fagfolk for å utnytte potensialet i leiligheten. Han fikk anbefalt De Lilla av en venn som hadde hatt stor suksess med sin kjøkkenoppussing.

– ­ Han hadde god erfaring med prosessen og arbeidet som ble gjort, noe som var utslagsgivende for at jeg valgte De Lilla. I tillegg var det viktig for meg å ha en prosjektleder jeg kunne forholde meg til gjennom oppussingsprosessen, og at De Lilla har egne håndverkere, forteller Kristian. – Det at de er en totalentreprenør var spesielt viktig. Det at de kunne levere hele pakken.

Kristian fikk hjelp til å utnytte hele potensialet i leiligheten sin. Foto: Anne Bråtveit

Fikk veiledning og gode tips

Vi er alle forskjellige, og vi har ulike behov når det kommer til hus og hjem. Likevel er det ikke lett å vite hvordan du best kan realisere drømmehjemmet – eller hvordan det skal se ut.

– Byggebransjen er en jungel av produkter og tilbydere. Uten De Lillas hjelp til å sende meg i riktig retning, hadde jeg brukt mye tid på å ta de riktige valgene på egenhånd.

Gjennom møter med prosjektansvarlig Karine fikk Kristian veiledning og løsningsforslag som passet for ham, og sammen staket de ut kursen i retning av drømmeleiligheten. I tillegg fulgte Prosjektleder Tomasz ham gjennom hele oppussingsprosessen.

– Jeg jobber turnus og sover ofte på dagen. Med min hverdag som utgangspunkt tipset blant annet Karine meg om å sjekke ut en fin farge på en kafé på Bekkestua. Det ble til soveromsfargen i det nye hjemmet. Både taket og veggene på soverommet ble malt i behagelige farger, samt spilevegg fra Maxbo ble montert på veggen bak sengen, som bidrar til en god atmosfære å sove i.

Soverommet var en av de viktigste prioriteringene under oppussing. Fargen er inspirert av en kafé på Bekkestua. Foto: Anne Bråtveit

Et moderne bad med lekre detaljer

Det Kristian er kanskje aller mest fornøyd med er badet. Det fikk en helt ny finish, og i tillegg ble det innstalert downlights og speilvegg.

Her var ønsket å få et mer moderne og gjennomgående preg på rommet. Baderomsmøblene og detaljer ble i matt svart, og vaskemaskinen ble rammet inn i samme stil. Sammen med store, moderne fliser på vegger og gulv fra Flisekompaniet blir badet både praktisk og et godt rom å være i.

Svært fornøyd med resultatet

–  Håndverket på badet synes jeg er spesielt godt utført. Alle som er innom meg kommenterer det. Der har flislegger Ronny vært ekstremt flink, sier Kristian.

Kristian er heller ikke den eneste som er fornøyd med resultatet.

– Uten De Lilla sin kunnskap og erfaring hadde det ikke blitt som det ble. Ved overtagelsen hadde jeg kun minimale ting å påpeke. Jeg hadde også en annen snekker innom for å vurdere arbeidet. Det gikk han god for.

Referanser

De Lilla pusser opp for over 500 kunder hvert år. Her kan du lese erfaringen til noen av dem.

Walk-in-closet og smart hjemmekontor

Boligeieres behov endrer seg i takt med tiden. Da må også boligen endres. Walk-in-closet og hjemmekontor er nye ønsker som relativt enkelt kan bygges inn i gamle leiligheter.

Les mer
Badet

Totalrenovering med badet i fokus

I en hektisk hverdag for en familie på fire blir badet både knutepunkt og flaskehals. Derfor ble nettopp badet tillagt stor oppmerksomhet da Kristine og resten av familien på Torshov i Oslo skulle totalrenovere leiligheten sin.

Les mer

Fabelaktig evne til å se prosjektet

«Allerede ved befaringen utmerket De Lilla seg med en grundighet langt over konkurrenten, og en fabelaktig evne til å se prosjektet fra min side, slik at jeg som kunde kunne få et realistisk bilde av prosjektets omfang, dets muligheter og mulige fallgruver»

Les mer
Se flere referanser

Verdt å lese

Her får du masse gode tips og råd på hva du bør tenke på når du skal pusse opp. I tillegg forteller vi deg litt hva som skjer i De Lilla. God lesning!

Pusse opp bad? Ikke gjør dette

Les mer Pil til høyre

De Lilla+–Nå blir det enda lettere å pusse opp

Les mer Pil til høyre

15 Lilla år – Slik ble vi størst i Oslo

Les mer Pil til høyre

Fordeler med egen prosjektleder til oppussing

Les mer Pil til høyre
Se flere artikler
Kontakt oss

Kontakt oss

Fyll ut kontaktskjemaet og vi vil kontakte deg senest innen 2 virkedager.
For at vi skal kunne gi deg best mulig oppfølging, trenger vi litt mer utfyllende informasjon. Derfor har dette skjemaet flere spørsmål som skal hjelpe oss med å gi deg riktig oppfølging.

E-postadressen vil kun bli brukt til å besvare denne henvendelsen.
Maks 8 siffer, f.eks. 11122333.
Hva ønsker du hjelp til på badet?
Maksimal filstørrelse: 5MB
Tillatte filtyper er .jpg, .jpeg, .png, .gif, .doc, .docx og .pdf.
Har du valgt kjøkkenleverandør?
Maksimal filstørrelse: 5MB
Tillatte filtyper er .doc, .docx og .pdf.
Hva ønsker du hjelp til på kjøkkenet?
Hva trenger du hjelp til for å pusse opp inne?
Maksimal filstørrelse: 5MB
Tillatte filtyper er .doc, .docx og .pdf.
Hva ønsker du totalrenovert?
Maksimal filstørrelse: 5MB
Tillatte filtyper er .doc, .docx og .pdf.
Hva ønsker du hjelp til å få malt?
Vi deler ikke dine personlige opplysninger med andre. Les mer om hvordan vi behandler personopplysninger.