Hopp til hovedinnholdet

De Lilla+: Interiørdesign for alle

Enten du skal pusse opp stua eller hele huset, er spørsmålet alltid det samme: Hvilke løsninger er egentlig de beste? For å utnytte potensialet i boligen på best mulig vis, kan det være lurt å få hjelp av erfarne fagfolk. Derfor har vi, gjennom De Lilla+, inngått et samarbeid med interiørarkitektene i Unilon. De hjelper deg med å gjøre drømmehjemmet ditt til en realitet – uten at det koster skjorta.

Interiørarkitektur er for alle. Det er setningen Unilon jobber etter når de hjelper kunder over hele landet med store og små prosjekter. Nancy Sporsheim, som er daglig leder og kreativt ansvarlig i interiørarkitektfirmaet, har mange års erfaring med å gjøre profesjonell interiørdesign tilgjengelig for folk flest. Selv om mulighetene er mange, trekker hun fram én ting som kjennetegner en vellykket prosess: At interiørarkitekten kommer inn tidlig.

Nancy Sporsheim

Et godt grunnlag

Når man pusser opp, må man ha flere tanker i hodet samtidig. Derfor kan en god plan bidra til å holde prisen nede og dannet et godt utgangspunkt for en sømløs prosess.

­– Oppussingen blir lettere om du får inn en interiørarkitekt fra start. Vi kan hjelpe deg med å planlegge hvilke vegger som skal rives og bygges, komme med forslag til bruk av materialer, foreslå hvor du kan flislegge, hvilke farger du bør velge og hvordan boligen lyssettes. Det gjør det mye lettere for De Lilla å gi konkrete og nøyaktige priser. Samtidig vil arbeidet gå fortere og enklere, fordi alle vet hva de skal gjøre, forteller Sporsheim.

Fordelen med å involvere en interiørarkitekt tidlig, er at de vet hvordan folk bruker hjemmene sine. Unilon opplever ofte at mange kunder trenger hjelp til å se forbi den eksisterende planløsningen for at boligens potensiale utnyttes til det fulle.

– Vi begynner med et oppstartsmøte med kunden, gjerne på stedet vi skal pusse opp. Da tar vi mål av boligen, jobber kreativt med planløsningen og veier forskjellige løsninger opp mot hverandre. Vanligvis ender vi opp med tre forslag før vi til slutt velger én av dem.

Når de store valgene er tatt, fortsetter samarbeidet om detaljene. Kunden bidrar med sin visjon, mens Unilon tilfører faglig ekspertise og råd. Har kunden ennå ikke fått overta boligen, er det mye som kan gjøres ut ifra bilder og planløsning også.

Sammen går vi gjennom farger, materialer og stilretninger, basert på kundens inspirasjon. Og når arbeidet setter i gang, sjekker vi hele tiden av med hverandre. På den måten er vi sikre på at vi er enige og retningen vi har valgt. Da sørger vi for at vi holder oss til budsjett og tidsplanen, sier Sporsheim.

Oppussingen blir lettere om du får inn en interiørarkitekt fra start

Kvalitet og forutsigbarhet

­Folk er forskjellige og har ulike ønsker. For å sikre kvaliteten på leveransen sørger Unilon for å matche riktig interiørarkitekt med kunden gjennom sitt «best foot forward»-prinsipp. Og av og til med flere: To hoder tenker bedre enn ett, og det sikrer at vi holder oss til tidsplanen om noe skulle skje.

Hos Unilon har flere av de ansatte andre utdannelser i tillegg til å være interiørarkitekt

– Hos oss har flere av de ansatte andre utdannelser i tillegg til å være interiørarkitekt. Her har folk erfaring innenfor juss, markedsføring og økonomi, i tillegg til andre kreative disipliner som kunst, illustrasjon og kunsthistorie. Det gjør at vi har et bredere og mer sammensatt team enn det som er standard i bransjen.

Med et tverrfaglig og kompetent team er det ikke bare tidsplanen som følges. Med Unilons faste prispakker slipper også kundene å bekymre seg for budsjetter som sprekker.

–   Våre faste prispakker sikrer forutsigbarhet for kundene. I tidlig start av prosjektet er overskridelse av budsjettet alltid angstfylt. Vi har tre alternativer som dekker ulike behov. Basic, oppgradert eller permium. Det er stor forskjell på antall timer, men du får alltid kvalitet og gode løsninger på alle nivåer, forteller Sporsheim.

 

Alt blir bedre med godt samarbeid

Unilon er blant virksomhetene som inngår i De Lilla+, et samarbeidsprosjekt som gir kundene en sømløs oppussingsopplevelse fra start til slutt. Med en solid og gjensidig tillit i bunnen, er ikke Sporsheim sen med å anbefale De Lilla.

– Vi har hatt et veldig godt samarbeid så langt. Kundene er fornøyde med arbeidet som De Lilla utfører, og vet at de leverer kvalitet. De er ryddige, har respekt for kunden og leverer når de skal. Og siden de har prosjektledere, blir problemer alltid løst fort og profesjonelt.

Med De Lilla, lagerløsningen Wanda og rengjøringsfirmaet Conluo med på laget, vil oppussingen bli enklere og mer lønnsom enn før.

– Gjennom De Lilla+ tar vi kunden på alvor ved å se på helheten. Folk har travle hverdager, og da er tilliten i å bli anbefalt videre av noen de stoler på gull verdt. Gjennom samarbeidet får kunden hele pakken på ett sted. Det tror jeg de vil sette pris på, avslutter hun.

Verdt å lese

Her får du masse gode tips og råd på hva du bør tenke på når du skal pusse opp. I tillegg forteller vi deg litt hva som skjer i De Lilla. God lesning!

Pusse opp bad? Ikke gjør dette

Les mer Pil til høyre

De Lilla+–Nå blir det enda lettere å pusse opp

Les mer Pil til høyre

Enklere oppussing med Wanda

Les mer Pil til høyre

15 Lilla år – Slik ble vi størst i Oslo

Les mer Pil til høyre
Se flere artikler